بزرگترین زیپ لاین ایران در شهرکرد

بزرگ ترین و مهیج ترین زیپلاین ایران واقع در شهرکرد پارک ملت

بزرگترین زیپ لاین ایران در شهرکرد

بزرگ ترین و مهیج ترین زیپلاین ایران واقع در شهرکرد پارک ملت

پروژه زیپ لاین پارک ملت شهرکرد یک تفریح مهیج ، بروز و مخاطب پسند است که با توجه به نبود چنین طرحی در استان های هم جوار ، در جذب توریست و بهبود جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری و به خصوص شهرستان شهرکرد تاثیر بسزایی دارد .
با توجه به اینکه زیپ لاین بزرگ شهرکرددر مرکزیت شهرستان شهرکرد قرار دارد، مردم بدون اتلاف وقت در کوتاهترین زمان وبدون هدر دادن منابع سوختی کیتوانند از این زیپلاین استفاده کنند .
زیپ لاین شهرکرد بزرگترین زیپ لاین ایران و به طول 800 متر ، مرتفع ترین و پرشیب ترین زیپ لاین ایرانبا اختلاف سطح 94 متر، پر سرعت ترین زیپ لاین ایران با سرعت 95 کیلومتر بر ساعت، تنها زیپ لاین چهار لاین ایران

  • ۰
  • ۰

پل معلق مشگین شهر که در سال ۱۳۹۴ افتتاح شده است، با طول ۳۶۵ متر، طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه به شمار می‌رود. عرض این پل ۲ متر است. این پل روی رودخانه «خیاوچایی» و در ارتفاع ۸۰ متری از آن ساخته شده و چشم‌انداز طبیعی اطراف آن بسیار زیبا است. با طی کردن نیمی از مسیر پیاده‌روی روی این پل، بخش کوچکی از مسیر را خواهید دید که دارای کف شیشه‌ای است و از آنجا می‌توانید منظره بسیار زیبای زیر پای خودتان را تماشا کنید.

پل معلق مشگین شهر


اگر به دنبال پل معلقی هستید که کمی ترسناک‌تر از مشگین شهر باشد، می‌توانید در همان استان اردبیل و در دره‌های شهر هشتجین در شهرستان خلخال، روستای «پیرتقی» و پل معلق آن را جستجو کنید.پل معلق پیرتقی، دارای ارتفاع ۶۰ متر بوده و طول ۱۶۵ متر و عرض یک متر دارد. این پل روی رودخانه خروشان و پرآب «قزل اوزن» ساخته شده و بسیار شبیه به آن تصاویر ترسناکی است که ممکن است در فیلم‌ها از پل‌های معلق دیده باشید، خصوصا که عرض کمتر آن نسبت به پل معلق مشگین شهر شاید هیجان آن را دوچندان کند.

پل معلق پیرتقی


دره خزینه، نام یکی از زیباترین و کم‌نظیرترین جاذبه‌های طبیعی استان لرستان است که از شباهت بسیار زیادی با منطقه مشهور «گرند کانیون» در آمریکا نیز برخوردار است. این منطقه حیرت‌انگیز در میان جاده پلدختر به سمت اندیمشک و در مجاورت روستایی هم‌نام با خود واقع شده است. رودخانه کرخه با عبور از میان این دره یک منظره شگفت‌انگیز را پدید آورده است.یکی از مهیج‌ترین پل‌های معلق ایران در همین منطقه واقع شده است. پل معلق دره خزینه با ۸۵ متر ارتفاع بلندترین پل معلق ایران وخاورمیانه است. طول آن ۱۱۲ متر بوده و از به اتصال چوب‌های روسی و چهار طناب کابلی ساخته شده است. جالب اینجا است که یک سمت این پل در استان لرستان واقع شده و سمت دیگر در استان ایلام قرار دارد. آیا تا به حال شده است برای عبور از یک استان به استان دیگر آدرنالین ترشح و کلی هیجان را تجربه کنید؟

پل معلق دره خزینه

متاسفانه در ششم فروردین سال ۱۳۹۷ در خبرها آمد که این پل معلق زیبا توسط افراد ناشناس تخریب شده است. خبری که باعث تاسف بسیاری بوده و امید می‌رود که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هر چه سریع‌تر اقدام به ترمیم این جاذبه گردشگری کم‌نظیر نماید.

پل معلق دره خزینه


یکی از بهترین نقاط تفریحی استان مازندران، بدون شک شهرک گردشگری نمک آبرود است. این شهرک در ۱۲ کیلومتری شهر چالوس قرار داشته و اغراق نیست اگر بگوییم یکی از کامل‌ترین و مجهزترین نقاط تفریحی در شمال ایران است. جالب است بدانید که این شهرک دارای دو خط تله کابین است. تله کابین خط یک که قدیمی‌تر است، مسافرین را به قله سرسبز «مدوبن» را فراهم می‌کند.

اما اگر به دنبال تفریحات هیجان‌انگیز دیگری هستید، باید سوار خط دوم تله کابین شوید و به قله فوق‌العاده زیبای «دیوحمام» بروید. یکی از جذاب‌ترین امکانات تفریحی این شهرک یعنی پل معلق نمک آبرود در همین قله ساخته شده است. می‌توان ادعا کرد که وجود این پل معلق و زیپ‌لاین مجاور آن باعث شده که بیشتر مسافران این مجموعه خط دوم تله کابین را به خط یک آن ترجیح می‌دهند.

پل معلق نمک آبرود

هوا مه گرفته باشد، هیجانش بیشتر است!

این پل که دارای عرض کوتاهی بوده و فقط یک نفر از آن می‌تواند عبور کند، بر فراز طبیعت جنگلی بکر و دست‌نخورده این قله ساخته شده است و در واقع می‌توان گفت که منظره‌ای کاملا متفاوت‌تر از پل‌های قبلی دارد.


پل معلق دوپلان


پل معلق سنقر

شرکت هتل پل طراح و سازنده زیپ لاین و پل معلق همراه با دریافت استاندارد

تلفن مشاوره رایگان : 09127744108 

مهندس:پاسیار



  • ۹۷/۰۹/۱۳
  • ابراهیم پاسیار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی